La companyia destaca que la baixada ha estat continguda i ha superat el tancament del canal horeca i les limitacions del turisme. “Hem aconseguit resistir la crisi i mantenir el lideratge mundial en vins escumosos”, ressalta la firma en un comunicat.
Pel que fa específicament a la marca Freixenet, ha incrementat les vendes en un 5,1%, amb 99,3 milions d’ampolles distribuïdes. Els productes Prosecco i Italian Rosé sobresurten en aquestes xifres.
Alemanya i Regne Unit, països més consumidors
Pel que fa a la distribució regional de les vendes, als països del nord i del centre d’Europa hi va haver un augment de consum, mentre que els països del sud es van ressentir del fre del turisme i hi va haver “pèrdues importants”, que la companyia no concreta.
En concret, a Espanya, França i Itàlia, on el sector on-trade representa una alta proporció del negoci, les vendes van baixar a causa de l’afectació pels tancaments i les restriccions de viatge.
En el cas del Regne Unit les vendes de les marques Freixenet i dels vins ‘i heart Wines’ van registrar un creixement de doble dígit. Als Estats Units i Mèxic, on les vendes en general també s’han ressentit per la pandèmia, les marques Freixenet i Segura Viudas han evolucionat positivament.
La cavista atribueix “la capacitat de resiliència i de solidesa” davant la pandèmia al seu “caràcter internacional i innovador”. De fet, la companyia exporta més del 80% del seu producte. En concret, la major part de les vendes de la marca es concentren a Alemanya, Regne Unit, França i els Estats Units.