Foto: La seu de Freixenet a Sant Sadurní d’Anoia [ACN]

Grup Freixenet i Henkell Freixenet van augmentar un 25% la facturació el 2019, fins a 1.290 milions d’euros, i van assolir una quota de mercat del 9,7%. La companyia exporta el 80% de les vendes, que es concentren majoritàriament a Alemanya, Regne Unit i els Estats Units.

L’any passat, la marca va vendre 94,4 milions d’ampolles, un 1,4% menys que el 2018 per l’augment dels preus als Estats Units. Actualment, la reactivació de les exportacions a nivells anteriors a la crisi del coronavirus als Estats Units, Japó i França ha permès al Grup Freixenet posposar en dues de les empreses els ERTO per reducció de jornada activat a principis de juny.

D’aquesta manera, els treballadors de Segura Viudas i Freixenet no es veuran afectats per la reducció de la jornada per causes econòmiques, tècniques, organitzatives i de producció (ETOP) vinculades a la covid-19.

El fort impacte de la crisi en el sector ha provocat un canvi en les previsions de l’empresa. Segons IWRS, la demanda global de vins espumosos caurà un 15% en 2020, amb Espanya i França entre els països més afectats.

“El desenvolupament del negoci depèn en gran manera del curs de la pandèmia, així com les conseqüències econòmiques i financeres que tingui en els mercats”, ha reconegut el conseller delegat del Grup Freixenet, Pere Ferrer.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram