Foto: Joan Anton Romero, impulsor del projecte Glass Canned Wines [cedida]

Fa dos anys, Joan Anton Romero (Sant Sadurní d’Anoia, 1975) es trobava a un celler de Santa Clara (Sillicon Valley-Califòrnia, Estats Units), on va observar, per primer cop, un grup de gent consumint vi en llauna. “De la sorpresa inicial, vaig passar a interessar-me per tota la cadena de valor. Així, vaig veure una oportunitat ja sigui per als vinicultors com per al consumidor final, i vaig considerar la necessitat d’introduir aquesta nova manera de fer tenint en compte la tradició vinícola que hi ha a Catalunya i a l’Estat Espanyol”, assegura Romero.

Des d’aleshores, Romero va anar donant forma al projecte emprenedor Aluvinum Wines. La posada en marxa del qual era prevista pel 2020, però la pandèmia sanitària va obligar a endarrerir-la. És ara, en aquest inici de 2021, que es presenta la marca Glass Canned Wines com una nova manera d’assaborir un vi jove de qualitat, de proximitat i en un envàs sostenible.

L’ENVÀS

L’envàs d’alumini és resistent, 76% reciclat i 100% reciclable, amb qui s’elaboren contenidors de 250 ml. amb un revestiment intern específic que impedeix que hi pugui haver migracions de gust al vi o una oxidació del contingut.

Durant la confecció del projecte, constatat mitjançant estudis i tastos a cegues, dues coses: Que no hi ha pèrdua de qualitat i que no s’aprecia diferència amb el mateix vi jove envasat en una ampolla de vidre. Alhora Romero subratlla: “Glass no és un altre tipus d’envàs del vi. És una altra oferta de vi presentat d’una forma alternativa per ser consumit de forma responsable en qualsevol moment, situació i lloc.”

Foto: Discovery Pack, és la primera proposta de vins en llauna de Glass Canned Wines [cedida]

Glass Canned Wines presenta al mercat cinc vins joves del Penedès: negre (Cabernet-Merlot), blanc (Chardonnay-Xarel·lo-Muscat), rosat (Merlot-ull de llebre), blancbubbles i rosébubbles.

El vi jove de Glass és perfecte per prendre en qualsevol moment, situació o local. És un vi jove, elaborat de manera artesanal però envasat tecnològicament i socialment responsable amb l’entorn, el medi ambient i les persones.

La presentació comercial de Glass Canned Wines es farà amb un conjunt promocional de quatre d’aquests vins anomenat Discovery Pack.

COMPROMÍS AMB EL TERRITORI

Aluvinum Wines és una empresa compromesa amb la qualitat, el territori i la sostenibilitat i amb vocació de ser una empresa moderna, socialment responsable i solidària. Té com a objectiu de què en el proper any 2022 tots els vins Glass Canned Wines siguin orgànics, és a dir, procedents de cultius no intensius, amb la marcació europea del CCPAE.

Aquest repte es podrà confirmar pels clients amb la traçabilitat incorporada a l’envàs: mitjançant un codi QR, el consumidor tindrà accés a geolocalitzar la producció i, a més, la informació que aportaran una nova experiència a l’usuari.

Glass Canned Wines es comercialitzarà a partir del proper febrer amb el repte de consolidar una nova forma de gaudir del vi.