Foto: La façana de la seu de Grifols al carrer Jesús i Maria de Barcelona [ACN]

Grifols ha anunciat l’adquisició del 10% de Bloodbuy, una plataforma nord-americana especialitzada en la comercialització de productes sanguinis a través del núvol. L’operació permetrà a la farmacèutica catalana controlar una cadira al consell d’administració de Bloodbuy, segons ha informat la companyia a través d’un comunicat.

L’import de la inversió no ha transcendit, tot i que fonts de l’empresa detallen que no es tracta d’un import “rellevant”. La plataforma, que es troba a gairebé 30 centres independents de donació de sang dels Estats Units i en deferents institucions mèdiques del país, permet als proveïdors sanitaris complementar les seves necessitats de components sanguinis i reduir els costos de cada transacció.

Pel responsable d’innovació de Grifols, David Bell, “l’empresa sempre ha mantingut l’interès en el potencial de les tecnologies digitals per transformar el model sanitari”. En aquest sentit, apunta que Bloodbuy “ofereix una oportunitat única d’utilitzar la tecnologia per assegurar que els components fonamentals de la sang arriben als pacients que els necessiten de forma ràpida i eficient”.

Per altra banda, Grifols destaca que la crisi de la covid-19 ha impulsat la implementació de tecnologies que agilitzin la distribució de productes sanitaris. “La nostra plataforma ha desenvolupat una tasca fonamental per connectar diverses zones i crear una xarxa digital integrada de centres de donació de sang i hospitals”, ha remarcat el fundador i conseller delegat de Bloodbuy, Chris Godfrey.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram