
[Foto: Grimaldi]
Després de celebrar els deu primers anys a Barcelona, la naviliera viurà de ben a prop les actuacions que tindran lloc als accessos viaris i ferroviaris del Port de Barcelona. A partir del 2024, es desviaran els serveis afectats, com els cables i les canonades, però la gran intervenció implicarà unificar l’entrada al port.
La terminal de Grimaldi al Port de Barcelona ha arribat als deu anys de vida registrant un moviment de 5 milions de passatgers i un milió i mig de camions
Així, es construiran tres nivells superposats d’infraestructures per igualar l’accés des de carretera i en tren. Adif, per la seva banda, construirà un túnel de mercaderies i, a sobre, hi haurà un viaducte per a cotxes i camions. El projecte de remodelació inclou, també, la compra de la terminal ferri Barcelona per part de la Comissió Nacional del Mercat i la Competència.
La celebració dels deu anys de Grimaldi a Barcelona coincideix amb dos moviments estratègics a la infraestructura barcelonina. Per una banda, amb la inauguració del Blue Tech Port, un nou hub per a les empreses de l’economia blava, que reconeix la importància dels mars i els oceans com a motors de l’economia pel seu potencial en la innovació i el creixement. De l’altra, la companyia telefònica Orange desplegarà una xarxa de tecnologia 5G inèdita a l’estat i a Europa.
S’estrena el hub Blue Tech Port, un espai d’innovació aplicada a l’economia blava