[Foto: Grimaldi]

La terminal de Grimaldi al Port de Barcelona ha arribat als deu anys de vida registrant un moviment de 5 milions de passatgers i un milió i mig de camions durant aquest període. Així, ha convertit el port barceloní en una ubicació clau dins el model de negoci del Grup Grimaldi. En aquesta dècada, destaquen l’obra ferroviària del Moll Costa i la incorporació de vaixells ECO d’alta capacitat, un fet que millora la sostenibilitat de les instal·lacions.

Després de celebrar els deu primers anys a Barcelona, la naviliera viurà de ben a prop les actuacions que tindran lloc als accessos viaris i ferroviaris del Port de Barcelona. A partir del 2024, es desviaran els serveis afectats, com els cables i les canonades, però la gran intervenció implicarà unificar l’entrada al port.

La terminal de Grimaldi al Port de Barcelona ha arribat als deu anys de vida registrant un moviment de 5 milions de passatgers i un milió i mig de camions

Així, es construiran tres nivells superposats d’infraestructures per igualar l’accés des de carretera i en tren. Adif, per la seva banda, construirà un túnel de mercaderies i, a sobre, hi haurà un viaducte per a cotxes i camions. El projecte de remodelació inclou, també, la compra de la terminal ferri Barcelona per part de la Comissió Nacional del Mercat i la Competència.

La celebració dels deu anys de Grimaldi a Barcelona coincideix amb dos moviments estratègics a la infraestructura barcelonina. Per una banda, amb la inauguració del Blue Tech Port, un nou hub per a les empreses de l’economia blava, que reconeix la importància dels mars i els oceans com a motors de l’economia pel seu potencial en la innovació i el creixement. De l’altra, la companyia telefònica Orange desplegarà una xarxa de tecnologia 5G inèdita a l’estat i a Europa.

S’estrena el hub Blue Tech Port, un espai d’innovació aplicada a l’economia blava
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram