El president Illa, amb el director general d’AMES, Cèsar Molins, visitant la planta de Wuhu [Foto: Mariona Puig / ACN]

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha visitat la nova planta de l’empresa catalana AMES a Wuhu, a la Xina. Les noves instal·lacions de la companyia suposen una inversió de 8 milions d’euros i tripliquen l’espai que ja tenien, per arribar als 14.000 metres quadrats.

A més, s’espera que permetin crear més de 200 llocs de treball en els propers cinc anys. Illa ha visitat la nova planta i s’ha reunit amb el president i director general de la companyia, Cèsar Molins, i amb el director de la fàbrica de Wuhu, Yuanhao Chen.

Un cop les noves instal·lacions estiguin plenament operatives en els mesos vinents, incorporaran també la producció de la fàbrica anterior. L’antic edifici d’AMES s’adequarà llavors per convertir-se en el nou centre logístic de l’empresa a la Xina.

La companyia confia crear 200 llocs de treball els propers cinc anys en unes instal·lacions que tripliquen superfície

La companyia catalana té previst seguir ampliant la seva activitat a la Xina en els pròxims anys i el seu objectiu és establir, en aquest mateix polígon, una tercera planta productiva que esdevindria la seva única fàbrica amb dos pisos. Així, AMES encara disposarà d’espai a la mateixa parcel·la per a una futura ampliació de fins a uns 6.000 metres quadrats, de manera que calculen que la planta, quan ocupi totalment l’espai disponible, arribaria a tenir aproximadament 20.000 metres quadrats.

La companyia catalana es va establir a la Xina l’any 2017. Fundada el 1951 i amb seu a Sant Feliu de Llobregat, AMES té 9 plantes de producció i d’utillatges, maquinària i robòtica ubicades a Catalunya, Osca, Hongria, els Estats Units i la Xina.

També disposen d’oficines comercials a Suïssa, Itàlia, els Estats Units, Mèxic, el Brasil, la Xina i el Japó. En total, a tot al món AMES té més de 1.000 treballadors, i va tancar l’any 2024 amb una facturació de 155 milions d’euros.

L’empresa xinesa Chery instal·larà a Catalunya un centre d’investigació
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram