
Minoves, de 21 anys i resident a Berga, va ser premiada aquest any com a millor cuinera jove de Catalunya [Foto: Prodeca]
Marta Minoves, que ha estudiat al Centre Universitari de Turisme, Hoteleria i Gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona (CETT-UB) va rebre la millor puntuació per al jurat.
La temàtica del concurs d’enguany era l’actualització de receptes o plats tradicionals de la gastronomia catalana amb productes de proximitat i de temporada. Hi participaven estudiants de diferents escoles de cuina i gastronomia de Catalunya, que havien de repensar de manera original i innovadora un plat típic de la cuina catalana.
L’agost passat, Minoves va ser premiada pel Treball Final del Grau de Ciències Culinàries i Gastronòmiques amb “Aprofitament de subproductes de peix aplicat a elaboracions gastronòmiques”. El jurat va destacar la seva vinculació directa amb les línies de recerca del CETT, la seva innovació i experimentació metodològica, les seves potencials aplicacions pràctiques i, sobrepassant l’àmbit del mateix TFG, l’estudi realitzat amb relació als microplàstics i les elaboracions proposades.
La gastronomia catalana entra a les aules de les escoles de cuina dels Estats Units