Foto: Wallbox

L’empresa catalana Wallbox, especialitzada en la fabricació de carregadors elèctrics, ha anunciat que està buscant “activament” una localització als Estats Units per obrir una nova fàbrica. Ocuparà una parcel·la de 16.800 metres quadrats, es posarà en marxa el quart trimestre de 2021 i permetrà duplicar tant la producció de l’empresa com la seva plantilla.

La companyia amb seu a Barcelona explica que el mercat estatunidenc està experimentant “un ràpid creixement” i assegura que les vendes al país creixen “de forma consistent cada setmana”. “És per això que la millor opció és obrir una planta per abastir la demanda local”, comenta el conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción.

Per altra banda, l’empresa vol aprofitar el pla Biden per incrementar la xarxa de carregadors públics al país, que vol sumar 500.000 nous carregadors a la infraestructura actual.

La companyia va entrar al mercat estatunidenc l’any 2020 i a principi d’aquest exercici va llençar la versió americana del Pulsar Plus, el seu carregador residencial més venut. Segons el grup, el producte “s’ha adaptat integralment als requeriments i a les necessitats locals” i les vendes han superat “amb escreix” les projeccions inicials. “Això ha obert una finestra d’oportunitat per accelerar l’expansió de la nostra oferta”, apunta Asunción.

Fruit d’aquest creixement, la companyia ha tancat el primer trimestre de 2021 amb uns ingressos que han superat les previsions inicials. Per altra banda, des del mes de gener de 2020 ha duplicat el nombre de països on arriben els seus productes, de 30 a 61.

Per fer front a l’increment de la demanda, l’empresa també va anunciar el març passat una inversió de 9 MEUR per construir una nova fàbrica de carregadors a la Zona Franca de Barcelona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram