
La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, durant una de les visites a Mèxic [Foto: Govern]
Aquesta visita té com a objectiu establir sinèrgies i conèixer experiències internacionals en aquest àmbit, tenint en compte que el Govern de la Generalitat vol posicionar Catalunya com a pol de referència i hub internacional de la indústria cultural digital al sud d’Europa. Per fer-ho, el Departament de Cultura treballa en projectes com el Catalunya Media City (que s’ubicarà a les Tres Xemeneies de Sant Adrià del Besòs) o el futur nou Centre de Cultura Digital (a l’edifici de la Foneria de Canons, ubicat a La Rambla de Barcelona).
La consellera ha recordat que “el Catalunya Media City serà una forta palanca d’impuls per al món digital, audiovisual i del videojoc. Alhora, La Foneria es convertirà en un gran centre de creativitat digital que potenciarà el talent que ja existeix a casa nostra. Compartir experiències amb grans centres de referència com els de Mèxic ens ajudarà a dissenyar el millor hub internacional per a Catalunya”.
Garriga ha estat acompanyada pel delegat del Govern a Mèxic i l’Amèrica Central, LLeïr Daban, i de la directora de la Ciudad Creativa Digital de Guadalajara, Celia Guadalupe.
Natàlia Garriga: “Catalunya i Mèxic encara tenen molt de camí per recórrer junts”