Una usuària del TEB manipulant els productes [Foto: TEB]

La cooperativa social Treball Escola Barcelona (TEB) ha començat a introduir les seves pintures acríliques al mercat de Suïssa i Alemanya. Ho ha fet gràcies als acords tancats amb el distribuïdor suís Marein AG, que comercialitza amb la seva pròpia marca I am creative els productes fabricats per TEB a més de 200 botigues especialitzades; i amb l’alemany Slektion. D’aquesta manera, l’empresa catalana espera generar un volum de negoci d’aproximadament 50.000 euros en el que resta de 2024.

El director de Màrqueting de Treball Escola Barcelona, Davide Menini, explica que “per a nosaltres és molt important començar a exportar els nostres productes i que distribuïdores d’altres països confiïn en nosaltres en un sector on la competència és molt elevada i hi ha nombrosos productors locals”.

Aquesta entesa, assegura Menini, “no seria possible sense ACCIÓ. Estem molt satisfets de l’ajuda i de la rapidesa a l’hora de generar contactes i permetre’ns tancar aquests acords”. Des de TEB reconeixen que “obrir mercat internacional ens permetrà guanyar presència al mercat de Catalunya i la resta de l’Estat”.

TEB és una cooperativa social sense ànim de lucre que treballa en el sector de les temperes i les pintures acríliques, tant per l’àmbit de l’oci infantil com pel del bricolatge industrial. Fundada l’any 1965, acumula més de 50 anys d’experiència a l’hora de treballar per la inclusió social. Compta amb cinc centres repartits entre Barcelona i Castellar del Vallès i una plantilla de 1.200 treballadors. D’aquests, més de la meitat, 650, tenen discapacitat intel·lectual. A l’àrea de la pintura, hi treballen una cinquantena de persones, totes elles amb discapacitat.

Des de finals de 2023, TEB treballa amb l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Berlín per expandir el seu negoci. Alhora, l’entitat també està en contacte amb l’Oficina a Copenhaguen, on preveu tancar alguns acords amb distribuïdors locals els propers mesos.

Les exportacions catalanes de productes d’alt contingut tecnològic cauen un 15,8% el primer trimestre
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram