
La consellera Serret (al centre) acompanyada de Pere Almeda (Institut Ramon Llull) i Laura Foraster (DIPLOCAT) [Foto: Maria Cerezuela]
La consellera Meritxell Serret, acompanyada pel director de l’IRLL, Pere Almeda, i la secretària general de DIPLOCAT, Laura Foraster, han exposat com s’estan articulant les entitats a l’exterior, el govern i els particulars que pretenen celebrar Sant Jordi exportant les tradicions i la cultura catalana. En aquest sentit, Serret ha explicat que “Sant Jordi és una festa de referència que ens posiciona i ens permet obrir-nos arreu del món” i, en consonància amb la vocació d’acció exterior de l’executiu, ha reblat que “quan fem acció exterior, també expliquem la llengua i la cultura catalanes”.
“Sant Jordi és una festa de referència que ens posiciona i ens permet obrir-nos arreu del món”, diu la consellera Serret
Laura Foraster ha exposat com s’apleguen les diferents iniciatives i activitats de Sant Jordi arreu del món. Tot i que DIPLOCAT no s’encarrega d’organitzar-les, ha posat en marxa dues actuacions que suposen un paraigua de les comunitats catalanes a l’exterior, particulars i fins i tot, escriptors que s’hi han animat.
“Creiem que Sant Jordi és un dels actius més grans que tenim com a país, és una carta de presentació bonica i de vegades no ens ho creiem prou”, ha explicat. L’objectiu és que Catalunya es guanyi el sobrenom del “país dels llibres i les roses” i la millor manera és potenciar el Sant Jordi, una festa “inclusiva i arrelada”.

La consellera Serret durant la presentació de Sant Jordi a l’exterior [Foto: Maria Cerezuela]
Per altra banda, el lloc web de booksandroses pretén crear una xarxa de recomanacions literàries, informació pràctica sobre la festa i indrets on se celebrarà. La novetat d’enguany és la campanya de vídeos a través de la qual es vol posar en relleu les xifres d’impacte de Sant Jordi.
Berlín, un exemple a exportar
L’Institut Ramon Llull també s’ha sumat a la celebració de Sant Jordi i establirà a Berlín (Alemanya) una petita seu amb activitats durant tot el diumenge 21 d’abril. Segons ha explicat el seu director, Pere Almeda, “ha de ser una jornada que serveixi de model a la resta de delegacions”. En aquesta jornada, se celebraran activitats de literatura, gastronomia, d’intercanvi amb diferents entitats catalanes i alemanyes i infantils.
La consellera Meritxell Serret ha destacat el paper de les comunitats catalanes a l’exterior dient que “són el gran motor per celebrar Sant Jordi arreu” i ha reblat que la diplomàcia cultural permet al govern teixir aliances i relacions que reforcen el coneixement per la cultura i la llengua catalanes.

La imatge corporativa de la campanya de Sant Jordi 2024 [Foto: Maria Cerezuela]
Exportar Sant Jordi o explicar-lo des del lloc d’origen?