La DO Cava va tancar el 2019 amb unes vendes de 249 milions d’ampolles, el que suposa un increment del 2% respecte l’exercici anterior, i se situa molt a prop de la xifra rècord de 252,3 milions aconseguida el 2017 . També les exportacions han estat gairebé de rècord amb 165 milions d’ampolles venudes (66% del total), poc per sota (-0,03%), de la de l’any anterior.

L’estancament de mercats històricament consolidats com l’alemany, el belga o el nord-americà, contrasta amb els creixements de dos dígits a països com el Japó (27,41%), Suècia (30,03%), Rússia (29,94%) o Polònia (49,79%). Pel que fa al mercat interior, les vendes van caure un 1,3%. Durant el 2019, la producció de cava ecològic (31,51%) i rosat (+10,8%) es consolida a l’alça.

Pel consell regulador, el 2019 ha estat un “bon any pel que fa a les xifres”, sent el segon millor any de la sèrie històrica tant en producció general d’ampolles com a exportacions. També posen en valor el fet que durant l’any passat es va aprovar i desenvolupar intensament un Pla Estratègic per afrontar els futurs reptes per al sector, així com consolidar i incrementar la seva posició com una de les denominacions d’origen més importants i reconegudes del món.

En aquest sentit, 2019 va suposar, en primer lloc, la posada en marxa d’un pla de reforçament dels mitjans de control de la denominació per a la millora i reconeixement del segell de garantia màxima que suposa la DO Cava.

Així mateix, cal destacar que l’any 2019 va acabar amb l’aprovació per part del Ple del projecte de segmentació i zonificació de la DO Cava. Aquest projecte redundarà en la millora per al consumidor pel que fa als criteris d’informació i traçabilitat d’aquest producte d’alta qualitat.