El Grup Comunicació 21 ha impulsat l’edició en paper d’Exterior, el mitjà especialitzat en la Catalunya Exterior. De periodicitat bianual, tindrà un tiratge de 3.000 exemplars i complementarà l’activitat periodística diària al digital Exterior.cat.

La revista en paper es distribuirà gratuïtament a gairebé 300 entitats, colles castelleres internacionals i organismes catalans d’arreu del món en una seixantena de països. La presentació de la revista tindrà lloc el pròxim 19 de maig, a les 19 h, a l’Espai Línia de Barcelona (c/Girona, 52).

Presentat per la periodista Maria Cerezuela, comptarà amb la participació del conseller d’Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch, i reunirà representants d’entitats i associacions vinculades a la projecció de Catalunya al món i de la Catalunya Exterior.

La revista publicarà reportatges, entrevistes i articles d’opinió que posen en valor què fa Catalunya al món. “L’aposta pel paper permetrà reforçar i complementar, encara més, la feina diària de l’edició digital d’Exterior.cat i, al mateix temps, reivindicar més que mai el format paper, que tot i que es troba en entredit per la forta penetració del digital, encara té el seu distintiu de prestigi”, assegura el director editorial, Quim Miró.

De periodicitat bianual, tindrà una tirada de 3.000 exemplars i es distribuirà gratuïtament a gairebé 300 entitats, colles castelleres i organismes catalans d’arreu del món

“Exterior.cat va néixer el gener del 2019 per cobrir, diàriament, una demanda informativa des d’una òptica diferent i complementària a la dels altres periòdics digitals catalans”, explica. “Fins aleshores, no hi havia cap mitjà de comunicació especialitzat en la Catalunya Exterior. Ho hem fet amb un periodisme rigorós, professional i atractiu”, reconeix.

En aquests anys, Exterior.cat s’ha convertit en el mitjà amb més difusió de la Catalunya Exterior. Miró afegeix que “continuem amb la mateixa recepta: no fem cap concessió a la informació banal o polèmica, ni volem créixer a qualsevol preu ni amb pescaclics ni audiències artificials o no auditades”.

A més dels perfils a les xarxes socials, la publicació està consolidant una comunitat de lectors, també, a través d’un butlletí gratuït de notícies de periodicitat setmanal.

S’estrenarà un mural de 5 metres dedicat a l’activisme català al món

Coincidint amb la presentació de la revista en paper Exterior, l’Espai Línia estrenarà un mural dedicat a l’activisme català arreu del món. Es tracta d’un llenç de tela imprès de gran qualitat i en gran format de cinc metres i mig d’alçada per tres i mig d’amplada. Mostrarà molt gràficament les gairebé 300 entitats i comunitats catalanes a l’estranger, com els casals i colles castelleres internacionals, a més de la vintena de delegacions del Govern a l’exterior.

El mural ha estat elaborat per la dissenyadora gràfica Marga Moreno i l’equip de redacció d’Exterior.cat.

Una divisió de revistes temàtiques en creixement

El Grup Comunicació 21 està fent una aposta per publicacions híbrides que combinen des de l’arrel el paper i el digital. A la degana del sector, Comunicació 21 (amb més de 25 anys d’existència), s’hi sumen Orgull, la primera revista de reflexió LGTBI+, i Cultura B, la plataforma de tendències culturals metropolitanes.

El projecte de referència del Grup Comunicació 21 és Línia, el diari de proximitat de l’àrea metropolitana de Barcelona amb 20 publicacions locals en paper i digitals. Línia – Comunicació 21 es va convertir el març de 2025 en el primer diari metropolità que arriba als 300.000 lectors digitals en llengua catalana i va entrar per primera vegada al rànquing dels 15 digitals en català més llegits de Catalunya.

El conseller Jaume Duch presentarà a l’Espai Línia la nova revista en paper Exterior
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram