A Barcelona, el projecte CIRC-BOOST renovarà l’antiga fàbrica Mercedes [Foto: Conren Tramway]

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) liderarà el projecte CIRC-BOOST, que pretén impulsar l’adopció de solucions integrades circulars a les cadenes de valor de la construcció i que tindrà una durada de quatre anys.

Així, i promoguda per un consorci de 8 països, aquesta iniciativa tindrà els professors Albert de la Fuente i Nikola Tosic al capdavant, dos membres del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona de la UPC.

Aquest projecte estendrà cinc projectes pilot a París (França), Belgrad (Sèrbia), Vestralen (Noruega), Praga (República Txeca) i Barcelona, tots ells amb l’objectiu de demostrar solucions noves i integrades per a la demolició, el tractament de residus de la construcció, la gestió i la valorització en nous productes.

En el cas de Barcelona, es reformarà la planta Mercedes-Benz que va dissenyar-se l’any 1951. L’empresa Conren Tramway ha projectat el primer gran barri sostenible de l’estat, un espai de 185.000 metres quadrats pensat com un hub de disseny i innovació. Lliure de cotxes, es dissenyarà a partir del reciclatge dels edificis de la factoria antiga.

L’objectiu final del projecte és recollir informació relacionada amb les solucions circulars que s’apliquin i integrar-les en un banc de dades que contingui eines i recomanacions per a futures construccions.

Eric González, de la UPC, puja al podi de la hackathon més rellevant del món
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram