La pàgina d’inici de LaXarxa+ [Foto: XAL]

La Xarxa Audiovisual Local ha estrenat La Xarxa+, una plataforma OTT (over-the-top) de continguts de proximitat totalment gratuïta. “Aquesta eina té l’ambició d’homologar els mitjans locals i acostar-los al màxim a la ciutadania”, ha assegurat el conseller delegat de la XAL, Marc Melillas, durant l’acte de presentació a l’Ideal – Centre d’Arts Digitals de Barcelona.

“Simbolitza l’ambició dels mitjans locals, que són els grans protagonistes de la plataforma”, ha afegit Melillas, i ha posat en valor la llengua: “Produïm en català i ens sumem en l’aposta per l’entorn digital”, ha reblat.

En aquest sentit, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, ha dit que la plataforma és “un espai on posem en valor tota la riquesa del món local”, i ha deixat clar que “de moment no pretenem competir amb la resta de plataformes”.

La proximitat, l’essència de la plataforma

En la posada en escena, interactiva i visual, la XAL ha fet lluir el seu potencial: els continguts de proximitat lligats al territori. Amb el lema Apropa’t, La Xarxa+ ofereix una programació en directe de més de 30 canals locals (amb la possibilitat de recuperar les emissions de fins a set dies enrere).

També compta amb un ampli catàleg al voltant de tres àmbits estratègics: esports, castells i tradicions, a més de cultura, actualitat i entreteniment. La plataforma emetrà, entres d’altres, competicions esportives en directe i les principals actuacions de la temporada de castells.

La Xarxa+ neix amb prop de 2.000 continguts televisius a la carta, la majoria dels quals, és clar, són una selecció de l’arxiu de les televisions participants. També presenta 152 pòdcasts d’entrada. La incorporació d’un player específic permetrà escoltar els pòdcasts produïts per les ràdios que formen part de La Xarxa.

Ofereix una programació en directe de més de 30 canals locals de Catalunya

“Aspira a ser un referent de qualitat i, especialment, en proximitat, continguts de km 0”, ha assegurat la directora de continguts de l’ens, Joana Vallès. L’OTT s’adapta a les noves formes de consum televisiu a demanda sense abandonar la TDT.

Neix per posicionar l’audiovisual local en l’ecosistema digital d’acord amb els nous hàbits de consum. Té com a precedent la plataforma Xala!, que acumula més de 100.000 usuaris registrats de pagament en els sis anys des de la seva posada en marxa. Aquells qui vulguin accedir-hi caldrà que es registrin prèviament. “Hem d’evitar que l’OTT es converteixi en un repositori de continguts”, apunta Marc Melillas.

La Xarxa+ té com a socis tecnològics Vidneo, del Grup Lavínia, i Konodrac. Compta amb una inversió inicial de 2,8 milions d’euros a tres anys finançats íntegrament per la Diputació de Barcelona. A més, ha rebut una injecció econòmica de 625.000 euros dels fons Next Generation de la Unió Europea.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram