La presidenta de l’ACM, Meritxell Budó i la portaveu de Junts al Congrés, Míriam Nogueras [Foto: ACM]

La presidenta de l’Associació Catalana de Municipis (ACM), Meritxell Budó, i el vicepresident Jaume Oliveras, s’han reunit aquest dimecres al Congrés dels Diputats amb representants de Junts per Catalunya i Esquerra Republicana per traslladar un conjunt de demandes urgents en matèria de finançament local.

Les propostes de l’ACM s’articulen en cinc eixos principals: la participació en els Tributs de l’Estat (PTE), amb un actualització dels càlculs, més lliuraments a compte i la liquidació pendent de 2023; l’ús dels romanents, amb la possibilitat d’utilitzar superàvits i flexibilitzar les regles fiscals; la condonació del deute local, sol·licitant un mecanisme similar al de les comunitats autònomes; altres mesures financeres, com un fons de compensació per l’IVA, finançament dels serveis impropis i compensació per la reforma de la plusvàlua; i una reforma legislativa per garantir l’autonomia i suficiència financera dels municipis.

“És imprescindible que els municipis comptin amb recursos suficients per atendre les necessitats de la ciutadania i que les regles fiscals no ofeguin la capacitat d’acció local”, subratlla Budó

Budó ha destacat que “és imprescindible que els municipis comptin amb recursos suficients per atendre les necessitats de la ciutadania i que les regles fiscals no ofeguin la capacitat d’acció local”. En la mateixa línia, el vicepresident Jaume Oliveras ha subratllat la importància de “teixir aliances amb els grups parlamentaris per avançar en una agenda comuna que tiri endavant les propostes que hem plantejat”.

El vicepresident de l’ACM, Josep Oliveras s’ha reunit amb la portaveu adjunta d’Esquerra Republicana, Teresa Jordà [Foto: ACM]

La delegació de l’ACM s’ha reunit amb la portaveu de Junts per Catalunya, Míriam Nogueras, i la portaveu adjunta d’Esquerra Republicana, Teresa Jordà. Des de l’ACM es manté la disposició a continuar treballant conjuntament amb els representants polítics per fer realitat aquestes propostes.

L’ACM participa en la commemoració dels 80 anys de l’alliberament de Mauthausen
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram