L’actor català Xavier Bobés ha estat un dels artistes convidats al debat ‘Art i Cos’ que ha organitzat el Festival internacional Theater der Dinge, que enguany s’ha celebrat de forma virtual. Bobés ha intervingut en la discussió juntament amb Nina Malotta i Samuel Hof, amb l’objectiu de reflexionar sobre com afecten les imatges socials al teatre o quin tipus de cos artificial ens agradaria en la realitat.
El festival s’havia de celebrar a la Schaubude de Berlin però s’ha hagut de transformar al format virtual per adaptar-se a l’actual situació sanitària. A més, en el marc del festival també s’havia d’estrenar a Alemanya “Corpus”, la darrera producció del català Xavier Bobes, però l’estrena s’ha posposat a causa de la pandèmia i les noves mesures dictades pel Senat de Berlín.
Nascut a Barcelona el 1977, Bobés s’autodefineix com un actor, manipulador objectual i creador escènic autodidacta. Els seus espectacles es caracteritzen per tenir una especial cura en la il·luminació, la música i els audiovisuals, que tenen una gran rellevància.
Fa més d’una dècada que investiga la poètica dels objectes quotidians i que explora el contingut simbòlic i teatral. Els seus espectacles s’han presentat a l’Estat espanyol, Itàlia, França, Alemanya, Àustria, Líban, el Marroc, Argentina, Mèxic i Brasil, entre d’altres països.