Una usuària de l’aeroport del Prat observant la pantalla de vols [Foto: ACN]

L’aeroport de Barcelona ha operat durant el 2022 fins a 43 destinacions intercontinentals, només quatre menys que les 47 que hi havia el 2019, any anterior a la irrupció de la pandèmia. Això suposa una recuperació del 91% de les connexions de llarg radi, segons es desprèn de l’Observatori de Tràfic Aeri de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Les rutes que encara no s’han reactivat són les que connecten Barcelona amb tres dels destins principals a la Xina, com Pequín, Shanghai i Hong Kong; i amb Lima, a Sud-Amèrica. En canvi, els vols amb Nord-Amèrica s’han recuperat notablement. Pel que fa el nombre de companyies aèries, actualment només es troben un 7% per sota el 2019, amb 112 davant les 121 d’aleshores.

El Prat encara no ha reactivat els vols amb les principals destinacions de la Xina ni amb Lima

Tot i les més de 100 aerolínies a l’aeroport del Prat, Vueling concentra el 66% de les rutes domèstiques i el 36% de les europees, segons apunta l’Observatori. En total, hi ha 36 aerolínies que operen destinacions intercontinentals (-14% respecte al 2019), 75 que ho fan en rutes a Europa (-4% en comparació al 2019) i 11 que operen vols a l’Estat (-21%).

En total, van ser 41,6 milions de viatgers, una xifra que representa un increment del 109% en comparació al 2021 però encara un 21% menys que al 2019, en línia amb altres aeroports europeus.

D’altra banda, l’aeroport de Barcelona s’ha situat com el setè a nivell europeu en tràfic total de passatgers i si es té en compte el període entre gener i setembre és el segon en tràfic en origen-destinació al mateix aeroport, només superat per Londres Heathrow. A més, el percentatge de passatgers en connexió ha crescut i s’ha situat en el 12%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram