Foto: Agència Catalana de Cooperació i Desenvolupament (ACCD)

L’Agència Catalana de Cooperació i Desenvolupament va participar la setmana passada en un seminari d’educació inclusiva organitzat per l’entitat Arquitectura Sense Fronteres a la província moçambiquesa de Inhambane.

Aquesta trobada, que ha combinat el format presencial i la videoconferència i ha reunit més de 130 persones, tenia per objectiu sensibilitzar sobre el dret a l’educació per a tota la ciutadania, i per posar a l’agenda de polítiques públiques la diversitat funcional i la inclusió a l’educació.

Al llarg del seminari s’han tractat les qüestions de discapacitat, barreres i accessibilitat; autonomia i empoderament; inclusió i educació inclusiva a Moçambic; i lleis i estratègies sobre educació inclusiva i el paper de la família i la comunitat.

Entre els assistents s’hi troben associacions, líders comunitaris, personal directiu de totes les escoles de primària i secundària d’Inhambane, així com les direccions provincials d’Educació, Salut, Obres Públiques, Gènere, Infància i Acció Social, i altres serveis provincials d’àmbits diversos com Benestar Social Joventut i Tecnologia del Districte d’Inhambane. Aquesta iniciativa d’Arquitectura Sense Fronteres ha comptat amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat Valenciana i la Diputació Foral de Guipúscoa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram