A finals d’any posarà a la venda el Formentor VZ5 [Foto: Media Seat]

CUPRA vol ampliar la presència arreu del món i enfortir la xarxa de distribució. Ho farà amb la selecció de ciutats icòniques per obrir-hi nous espais i implementar alhora un model de concessionaris on-line. Així, preveu ampliar l’espai a Casa SEAT de Barcelona i obrir un nou concepte de concessionari ‘City Garage Store’ a Munich durant la segona meitat d’aquest any.

Actualment la xarxa de distribució de CUPRA compta amb 500 punts arreu del món, i ha avançat que la previsió és arribar als 800 a finals del 2022. La marca també ampliarà els CUPRA Masters, els assessors comercials especialitzats, amb una plantilla que espera que arribi al miler de professionals.

Les previsions de la firma són passar dels 500 punts de venda actuals a tenir-ne 800 el 2022. D’altra banda, la companyia ha anunciat que aquest 2021 començarà a fabricar el nou CUPRA Born, mentre que a finals d’any posarà a la venda el Formentor VZ5.

Doblar les vendes a finals de 2021

CUPRA s’ha proposat doblar les vendes durant aquest 2021, de manera que la facturació superi el bilió d’euros. “És un pla ambiciós”, ha reconegut aquest dilluns el president de CUPRA i SEAT, Wayne Griffiths, en un acte virtual amb motiu del tercer aniversari de la marca. Griffiths ha celebrat que CUPRA sigui la marca que més ràpidament està creixent i ha avançat que l’aspiració és arribar a representar prop del 10% de la facturació de Seat.

Griffiths ha recordat que CUPRA ha estat la marca que més ha crescut l’últim any, amb 27.400 vehicles venuts i un augment interanual de l’11%. El model León va ser el que més va impulsar les vendes, amb 13.400 unitats, seguit de l’Ateca, amb 10.400 vehicles, i del Formentor, amb 3.600. Unes dades amb les quals Griffiths anhela a què CUPRA acabi representant entre el 5 i el 10% del total de vendes de SEAT.

Per assolir-ho, la firma s’ha proposat impulsar la gamma de productes enfocats a l’electrificació, reforçar la difusió de la marca a través de noves experiències i acords de col·laboració, i desplegar una nova estratègia de distribució.