La família propietària de Calsina Carré [Foto: La Vanguardia]

L’empresa de logística i transports Calsina Carré, amb seu a Pont de Molins (Alt Empordà), ha reforçat la seva aposta per la intermodalitat ferroviària que ja representa un 70% del seu negoci en països europeus i ha consolidat la seva expansió al Marroc, el seu segon mercat després de França, segons explica La Vanguardia.

Els viatges amb destinació i origen a aquest país del nord de l’Àfrica suposen ja un 30% de la facturació, el triple que el 2015, i cada setmana la firma mou cap aquesta destinació uns 300 camions. Actualment el grup està entre els tres primers operadors de transport d’indústria al Marroc.

“La previsió és continuar apostant pel Magrib i a Europa potenciar el transport sostenible”, explica Alba Carré, directora general de Calsina Carré i tercera generació del negoci, que va tancar el 2020 amb una facturació de 102 milions, una xifra semblant a la del 2019 malgrat la covid. L’objectiu és arribar als 107 milions aquest any.

Des de fa tres anys, la firma està renovant tots els semiremolcs perquè siguin adaptables a la circulació ferroviària i actualment mou un 70% del seu negoci en països com Bèlgica, Holanda o Alemanya sota aquesta modalitat que combina un tram de viatge per carretera i un altre amb tren.

Carré explica que la proximitat de la multinacional amb la frontera amb França li permet utilitzar les terminals franceses més pròximes com la del Voló i Perpinyà com a punt de partida. Amb aquest model d’intermodalitat, el grup va aconseguir reduir més de 2 tones de CO2 l’any passat i l’objectiu aquest 2021 és duplicar-lo.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram