[Foto: Julinaa Kozoski a Unsplash]

Catalunya ha captat, durant el 2024, 1.051 milions d’euros en forma d’inversió estrangera i estableix, d’aquesta manera, un rècord quant a l’arribada de fons des de l’exterior. Amb aquests números se superen en un 19% els fons arribats el 2023 i marquen una dada històrica en la sèrie, que va començar a registrar-se el 1985.

El conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, ha anunciat les xifres d’inversió estrangera que s’han captat a través d’ACCIÓ, que es completen amb els 106 projectes d’inversió, la creació de 4.984 llocs de treball -un 10% més que el 2023-  i el manteniment de 3.245 llocs més de feina. En conjunt, s’assoleixen els 8.229 llocs de treball i també marca una dada històrica. L’anàlisi completa ha estat elaborada per Catalonia Trade & Investment, la unitat d’ACCIÓ responsable d’atraure i gestionar inversions estrangeres des del Govern.

El 2024 s’han captat 1.051 milions d’euros d’inversió estrangera i culmina un creixement progressiu des de 2020

Alhora, destaca el fet que, per cada professional de la unitat de captació d’inversions estrangeres s’han creat o mantingut 176 llocs de treball. I 3 de cada 10 projectes materialitzats a Catalunya han estat captats per la xarxa d’oficines exteriors de comerç i inversions d’ACCIÓ al món.

Al detall, el 2024 s’ha caracteritzat per capitalitzar inversió de dos àmbits. El 64% del total ha estat procedent del sector industrial i tecnològic. El 37% dels projectes s’emmarquen en la indústria manufacturera i el 37%, en l’àmbit tecnològic.

Per sectors, destaquen les TIC i l’electrònica, l’automoció, el sector químic, l’alimentació i els videojocs. I el 52% de tots els projectes es vinculen amb la transformació digital i la transformació verda. Quant a l’origen de les inversions, s’han superat els 30 països de procedència. Alemanya acumula l’11%, els Estats Units el 9%, França el 9% i la Xina, el 7%.

El conseller Miquel Sàmper ha reconegut que “el Govern ha captat 2,9 milions d’euros cada dia, una clara demostració de la importància que donem a treballar un àmbit essencial per a la generació d’oportunitats i la transformació de l’economia catalana”. D’ençà de la pandèmia, la xifra d’inversió estrangera ha crescut gradualment, des dels 479 milions captats el 2020 fins als 1.051 del 2024.

La inversió estrangera a Catalunya supera els 3.453 milions fins al setembre
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram