
Foto: Associació Amical de Ravensbrück
Amb motiu del 80è aniversari de l’alliberament dels camps de concentració alemanys, la delegació del Govern a Alemanya té previst fer una visita guiada de l’exposició «Dones a Ravensbrück prevista pel dijous, 22 de maig a les 18 h a la seu de la mateixa delegació (Friedrichstraße 185, 10117 Berlin).
Produïda per l’associació Amical de Ravensbrück, la mostra ha estat creada en col·laboració amb el Memorial Democràtic. Ravensbrück és el camp d’extermini nazi al qual van ser deportades la majoria de les dones republicanes catalanes i espanyoles.
La mostra explica com era la vida i la mort al camp d’extermini; ens ofereix la llista de totes les deportades catalanes i espanyoles, i inclou les biografies de les deportades més destacades —la més coneguda és sens dubte Neus Català.
L’entitat ha organitzat aquesta mostra itinerant gràcies a una subvenció del Programa de memòria democràtica de la Diputació de Barcelona, en el marc de la línia d’ajuts adreçada a les entitats memorialistes.
Per assistir a la visita guiada gratuïta de l’exposició cal inscriure’s prèviament.
Adrià Pujol Cruells presenta a Berlín la traducció a l’alemany de ‘Picadura de Barcelona’