L’escultor Jaume Plensa rebrà una nova distinció, aquest cop per part de l’IEC [Foto: Institut Ramon Llull]

L’escultor Jaume Plensa rebrà aquest divendres el Premi Prat de la Riba dels Premis Sant Jordi 2022 de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), per “la projecció internacional de la seva obra, a través de la qual fa visibles els valors culturals de les terres de llengua i cultura catalanes”.

Cristina Steegmann Pascual ha estat reconeguda amb el Premi Creu Casas de l’IEC- Dones per canviar el món. Guillem Carreras, Júlia Mullerat i Pol Pastor de l’Associació la Minerva de Santa Coloma de Queralt han estat guardonats amb el Premi Rafel Patxot i Jubert pel treball ‘Colominament, Recull històric de pràctiques etnològiques’ a Santa Coloma de Queralt.

Teresa Cabré, presidenta de l’IEC, obrirà aquest divendres l’acte, acompanyada de la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs, i de la resta de membres de l’equip de govern de l’IEC. Tot seguit es proclamaran els premis i les borses d’estudi d’enguany i es lliuraran els diplomes corresponents.

També es farà una lectura dramatitzada de l’obra inèdita de Mercè Rodoreda ‘El parc de les magnòlies’, que serà presentada per l’historiador i crític teatral Enric Gallén. L’acte, que acabarà amb un refrigeri al claustre de la Casa de Convalescència, serà conduït per Mònica Terribas, periodista i membre de la Secció de Filosofia i Ciències Socials de l’IEC.

A més dels premis i de les borses d’estudi de l’IEC, es lliuraran els premis de les diferents seccions i societats filials, així com els premis, ajuts i borses de les fundacions de l’Institut.

Dues noves escultures de l'artista català Jaume Plensa s'exhibiran als Estats Units
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram