
La planta de Noel per a productes cuits de Sant Joan les Fonts [Foto: Noel Alimentació]
De fet, sobre aquest últim aspecte, l’empresa destaca que ha mantingut l’aposta per obrir-se al mercat exterior i el 2024 ha obtingut la meitat de la facturació amb les exportacions. Ara, es preveu reforçar aquesta aposta internacional amb l’aliança amb Jiangsu Toword Food, l’empresa que permetrà comercialitzar els productes a la Xina.
L’empresa Noel es va crear el 1940 a Olot, quan una petita carnisseria va ser la llavor del gegant carni de les comarques gironines. Actualment, l’empresa té 2.700 treballadors, 15 centres de producció repartits a l’Estat i ven els productes a 66 països.
L’empresa olotina té 2.700 treballadors, 15 centres de producció repartits a l’Estat i ven els productes a 66 països
El carni segueix essent el principal motor de Noel, sobretot la producció de productes cuits. En aquest àmbit la companyia ha crescut de forma important en l’àmbit nacional. El 2024 va aconseguir una quota de pernil cuit llescat del 22,7%, dos punts per sobre en comparació amb l’any anterior. Des de l’empresa asseguren que el bon comportament de la nova línia de productes Delizias Finas, que té un 93% del contingut carni i no té gluten ni lactosa.
El mercat nacional segueix essent un puntal per a Noel, ja que de tota la facturació, 345 milions d’euros provenen de les vendes internes. L’altra meitat de la facturació prové de les exportacions a altres països.
23,3 MEUR d’inversions

Un dels productes de Noel [Foto: Noel Alimentació]
Algunes de les inversions més destacades són els 4 milions destinats a posar en funcionament dels assecadors de la planta Noel 4 (ubicada a Sant Joan les Fonts, a la Garrotxa) per incrementar la producció de productes picats curats. També ha invertit 3,5 milions d’euros en la modernització de la planta de llescats Noel 3 i 1,2 milions més a ampliar la planta de productes cuits Noel 1. Pel que fa a les instal·lacions de Noel a Olot, s’ha invertit 4,9 milions a la planta d’especejament porcí que ha ampliat l’espai operatiu i logístic.
Noel ha decidit mantenir l’aposta per diversificar la producció
Els directors generals de l’empresa, els germans Boix, asseguren que les millores realitzades són per buscar “models de producció més sostenibles” que han de permetre un creixement sòlid de l’empresa en un entorn “cada vegada més competitiu i dinàmic”.
Malgrat que la producció càrnia es manté com a prioritària, Noel ha decidit mantenir l’aposta per diversificar la producció. D’aquesta manera la companyia garrotxina referma l’estratègia en producció de cremes de verdures, gaspatxo, salses i sucs naturals ‘cold pressed’.
L’olotina Noel Alimentaria comercialitzarà els seus productes al mercat asiàtic