
La Rambla és una de les icones de Barcelona [Foto: Joanna Chichelnitzsky]
“El model que han fet servir a Oxford Street és el mateix, no només perquè és una artèria central de la ciutat, sinó perquè el que passa allà passa després a tota la ciutat. El mateix que succeeix a la Rambla”, ha afirmat el batlle. Per això Collboni ha reblat el clau dient que la remodelació “no és la reforma del mandat, sinó la reforma de les nostres vides”. I ha posat èmfasi en la feina dels anys vinents: “Hem de posar el focus en preservar l’essència, fer atractiu de nou el centre de la ciutat. I això vol dir prendre decisions dràstiques com la suspensió de llicències o la limitació del turisme”.
“El model que han fet servir a Oxford Street és el mateix que la Rambla”, ha assegurat l’alcalde Collboni
Paral·lelament, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet, s’ha reunit amb el tinent d’alcaldia de Mobilitat de Londres, Seb Dance per abordar el projecte peatonalització d’Oxford Street, a la capital anglesa, i sobre el projecte de reforma d’aquest carrer, el qual tindrà la Rambla com a referència. En la trobada també han debatut qüestions relacionades amb els reptes d’ambdues ciutats sobre transport públic i mobilitat.
Bonet ha participat en l’European Mayors Summit, una trobada de líders locals que ha tingut lloc a Estrasburg (França) amb membres del Parlament Europeu. L’objectiu de la trobada, organitzada per Eurocities, era tractar les preocupacions de les ciutats i establir pautes d’acció durant el mandat europeu.
En aquesta trobada han posat en comú diferents aspectes vinculats a la mobilitat, com les zones de baixes emissions i la nova directiva sobre la qualitat de l’aire, el transport públic i el finançament de la mobilitat sostenible.
Un delegació de l’ajuntament de Barcelona viatja a Nova York per compartir reptes en innovació digital i turisme