Foto: Mango

La multinacional catalana Mango ha perdut 110 milions d’euros durant el 2020 com a conseqüència de la pandèmia després de registrar uns beneficis de 21 milions d’euros en l’exercici del 2019, segons ha informat l’empresa en un comunicat.

Per aquest motiu, els ingressos del canal en línia han crescut un 36%, fins als 766 milions d’euros, és a dir, un 42% del total davant la caiguda del 43% de la facturació en les botigues físiques arran de les restriccions.

La facturació total va ser de 1.842 milions d’euros, un 22,5% menys que en l’exercici anterior. Per la seva banda, l’Ebitda es va situar en els 193 milions d’euros després de l’aplicació de la normativa NIIF-16.

El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, ha destacat que aquest any ha estat “absolutament excepcional i imprevist” i que les vendes pel canal online, que aquest any passat van celebrar el vintè aniversari, han suposat el 42% del total.

L’objectiu del 2021 és assolir els 1.000 milions d’euros en les vendes per Internet amb l’aplicació de nous projectes, com l’hiper personalització de l’experiència de navegació i comporta en tots els seus dispositius, l’ús de noves tecnologies basades en la intel·ligència artificial per millorar el servei postvenda i la inclusió de les franquícies en iniciatives d’omnicanalitat.