
La consellera Mas Guix amb el chief Risck Officer de Six Group AG, Jochen Dürr [Foto: Govern]
L’edifici, propietat de la Generalitat, té deu plantes, cinc de les quals gestiona el Govern i que fins al 2020 estaven ocupades pel Departament d’Economia. Les altres cinc planes estan ocupades, precisament, pel grup Six, que és propietària de Borses Mercats Espanyols (BME), l’operadora dels mercats de valors a l’Estat. L’Executiu començarà al juliol la licitació.
“Volem posar Barcelona al mapa dels nous serveis financers que estan proliferant gràcies a les noves tecnologies”, ha declarat Mas Guix. En paral·lel, el Govern ha tractat amb Six la possibilitat d’atreure a Barcelona divisions tecnològiques del grup.
📍 Impulsem un hub financer per posar Catalunya al mapa dels nous serveis financers. Per això, licitarem les plantes superiors de l'edifici de la Borsa de Barcelona per ubicar-hi projectes en àmbits com fintech, finances sostenibles, capital risc o ciberseguretat. pic.twitter.com/ADa8dAMBVt
— Natàlia Mas Guix 🎗️ (@nataliamasguix) June 20, 2023
L’objectiu del Govern desenvolupar negocis associats a les finances tecnològiques, les finances sostenibles, el capital risc i altres segments com les plataformes d’inversió, els sistemes de pagaments digitals, la ciberseguretat i el big data, entre d’altres.
“Aquest projecte té dos objectius”, ha declarat Mas Guix des de Suïssa. “D’una banda, impulsar un hub que posi Barcelona al mapa dels nous serveis financers que estan proliferant gràcies a les noves tecnologies. I de l’altra, que Catalunya pugui comptar amb una borsa i un mercat de capitals a l’alçada del seu potencial econòmic”, ha afegit.