Tatxo Benet durant la presentació dels projectes del grup en un acte a Madrid [Foto: Mediapro]

El Grup Mediapro celebra el 30è aniversari en ple procés de creixement als Estats Units i amb nombrosos projectes de futur. A destacar el nou centre de producció que obrirà a l’abril a Yonkers, Nova York, des d’on oferirà els seus serveis a la indústria audiovisual dels EUA i Canadà.

A més, actualment ja està en ple funcionament el nou centre de The Mediapro Studio a Los Angeles, una aposta del grup per potenciar la creació, la producció i la distribució de continguts en anglès tant en cinema com en televisió.

D’aquesta manera, Mediapro vol consolidar la seva presència en el mercat nord-americà amb la vista posada en el mercat internacional.

Per altra banda, el grup impulsa una unitat de negoci específica dedicada a la creació, la producció i la gestió d’espais experiencials, Mediapro Xperiences, i ha anunciat un fons de 1.000 milions d’euros per adquirir i gestionar drets de propietat intel·lectual d’esports a tot el món.

Projectes estratègics

Tots aquests projectes “són estratègics per al futur del grup i signifiquen un salt qualitatiu en el nostre desenvolupament i la nostra expansió global”, ha subratllat Laura Fernández Espeso, directora general de Mediapro.

“La descentralització i transversalitat ha permès Mediapro la ràpida progressió de quatre persones i una petita oficina a Barcelona el 1994 a més de 7.000 professionals en 52 seus en 29 països d’Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia”, ha destacat el president, conseller delegat i cofundador del grup, Tatxo Benet.

El centre de Nova York, un punt d’inflexió

El nou centre de producció Mediapro Yonkers Studios obrirà dins del parc audiovisual de Great Point Studios (on hi ha altres agents del sector) i oferirà els seus serveis a la indústria del cinema, la televisió, la publicitat, les produccions musicals, les plataformes d’estríming i també professionals independents.

La inversió prevista és de 70 milions de dòlars (uns 65 milions d’euros) en deu anys, i el grup espera que les instal·lacions assoleixin una ocupació del 60% en el seu primer any. A més, calcula que el centre de Yonkers aportarà el 20% de la xifra de negoci de Mediapro US en els tres primers anys.

Mediapro Yonkers Studios ocuparà una superfície total de 10.200 metres quadrats, 4.600 dels quals distribuïts en tres platós, i comptarà amb tecnologia de darrera generació per a producció i postproducció.

El nou centre suposa un “punt d’inflexió” en l’expansió de Mediapro als EUA, i se suma a les instal·lacions que el grup té a Miami, Brooklyn, Manhattan i Los Ángeles.

Mediapro s’expandeix als EUA amb una nova seu a Los Angeles
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram