Una de les mostres de la 18a Biennal d’Arquitectura [Foto: Flavio Coddou]

La mostra Following the fish (Seguint el peix) ha tancat la seva participació als Eventi Collaterali de la 18a Biennal d’Arquitectura de Venècia amb 26.674 visitants, una xifra rècord pel que fa a la participació catalana en aquest projecte.

Des del 20 de maig i fins al 26 de novembre, els espectadors han pogut gaudir d’un projecte comissariat per l’equip d’arquitectes Leve amb la col·laboració del Sindicat Popular de Venedors Ambulants (Top Manta), i produïda per l’Institut Ramon Llull.

Seguint el peix ha estat una exposició que ha redefinit els llocs des d’on es fa l’arquitectura i quin és el paper dels arquitectes, tot plegat des d’una mirada crítica de les comunitats migrants als territoris d’arribada europeus. A Venècia, l’equip de comissaris de Leve i Top Manta han plantejat nous models residencials basats en la comunitat com cuines col·lectives, nous espais d’acollida i la reutilització de locals buits.

També en clau catalana, hi ha pres part l’estudi barceloní Flores & Prats, que ha portat la mostra Emotional Heritage en una reflexió sobre el concepte del patrimoni emocional a través dels seus projectes més reconeguts.

La 18a la Biennal d’Arquitectura de Venècia ha rebut la visita de 285.000 assistents, la segona edició amb més participants de la seva història. Lesley Lokko n’ha estat la comissària i per primer cop ha centrat la seva activitat en Àfrica, posant el focus en la descolonització i la descarbonització.

L’exposició catalana de la 18a Biennal d’Arquitectura de Venècia s’obre dijous
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram