Foto: Norwegian

La companyia Norwegian ha anunciat aquest dijous que congela la seva operativa de llarg radi per les restriccions de viatge i les diferents recomanacions governamentals dels països europeus, que continuen afectant la demanda dels vols de llarg radi que opera la flota de Boeing 787 Dreamliner.

Una de les conseqüències d’aquesta nova estratègia és el tancament de la base de l’aeroport del Prat per als vols de llarg radi, una mesura que també s’ha aplicat en d’altres com el de París Charles De Gaulle, Roma Fiumicino, Londres Gatwick, Fort Lauderdale (a Florida), Los Angeles i el JFK de Nova York.

“La demanda futura segueix sent incerta. En aquestes circumstàncies, una operació de llarg radi no és viable per a Norwegian, i per tant, no prosseguiran”, argumenta l’aerolínia en un comunicat, qui confirmen que no operen des del mes de març quan va iniciar-se la pandèmia sanitària.

Així, simplificarà la seva estructura per centrar-se en les rutes de curt radi amb l’objectiu de fer front a la seva delicada situació financera. El mercat de negoci principal seran els països nòrdics, on Norwegian operarà amb una cinquantena d’avions, tot i que també volarà cap alguns destins europeus “clau”.

En total, Norwegian té uns 485 treballadors que prestaven servei per als serveis de llarg radi des de l’aeroport del Prat contractats per Norwegian Air Resources Spain, que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors.

REDUIR EL DEUTE

El principal objectiu de la companyia ara és reduït el seu deute xifrat en 1.934 MEUR al canvi (20.000 milions de corones noruegues) i obtenir entre 4.000 MEUR i 5.000 MEUR de nou capital mitjançant la combinació d’una emissió de drets als accionistes actuals, una col·locació privada o un instrument híbrid.