Representants del festival de Saaremaa, la fundació Òpera Catalunya i l’Orquestra Simfònica del Vallès [Foto: Maria Pratdesaba / ACN]

La fundació Òpera Catalunya farà una primera representació de ‘Carmen’ el dia 21 de juliol a Tartu (Estònia), la Capital Europea de la Cultura 2024, abans del seu pas com a convidada al Festival d’Òpera de Saaremaa, al mateix país. Amb aquesta actuació, la companyia donarà el tret de sortida a un conjunt de set actuacions que representaran fins al 27 de juliol al castell medieval de Kuressaare.

La directora general de la promotora del festival, Kertu Orro, ha explicat que Òpera Catalunya oferirà set actuacions al festival, dues més de les que havien plantejat inicialment. Orro ha dit que les entrades per assistir a les representacions es van exhaurir molt ràpidament, motiu pel qual van decidir repetir dues vegades la funció de ‘Carmen’ de Bizet.

El tret de sortida al festival el donarà el 23 de juliol la representació de l’òpera ‘Tosca’ de Giacomo Puccini, en una reposició presentada per la mateixa companyia el 2021. La soprano Maribel Ortega, el tenor Enrique Ferrer i el baríton Luís Cansino conformaran les veus solistes en aquesta proposta, que es representarà coincidint amb el centenari de la mort del compositor italià.

La cita continuarà amb una doble representació de l’òpera ‘Carmen’ de Bizet, que s’oferirà en una versió combinada d’òpera i ballet flamenc. L’espectacle es presentarà conjuntament amb la companyia Barcelona Flamenco Ballet, conformada pel director i coreògraf David Gutiérrez i per un conjunt de 10 ballarins i 4 músics flamencs, que compartiran escenari amb solistes, cor i orquestra. Els cantants solistes seran la mezzosoprano Laura Vila, la soprano Eugènia Montenegro i els barítons Luís Cansino i Carlos Daza. Els dos passis es faran el 24 de juliol.

Un total de 150 persones es desplaçaran a Estònia en el que suposa “un dels majors reptes” per la companyia fins ara

Foto: Òpera Catalunya

Els altres muntatges que Òpera Catalunya portarà a Estònia seran ‘Manon Lescaut’ – també de Puccini- el 25 de juliol, i ‘Il Trovatore’ de Verdi, que es representarà un dia més tard. La darrera actuació dins el festival serà una gala lírica d’òpera i sarsuela, que es representarà el 27 de juliol. En aquesta, es repassarà una selecció de les millors peces de mestres italians com Bellini, Donizzeti, Verdi o Puccini, així com música francesa com la de Gounod i Saint-Saës.

En aquesta mateixa gala, Òpera Catalunya oferirà una selecció dels millors fragments de la sarsuela espanyola i catalana amb peces com ‘Fandango’ de Doña Francisquita o la sardana ‘La santa espina’. De fet, Lanuza ha remarcat que la cita és una “oportunitat excepcional” per donar a conèixer la cultura i el talent dels creadors catalans. “És el moment d’exhibir l’esforç de les companyies catalanes i fer gala del tarannà únic dels artistes del país”, ha agregat.

Per a preparar aquestes actuacions, que impliquen escenografies i vestuaris complets, la companyia traslladarà fins a quatre tràilers a Saaremaa, la despesa dels quals anirà a càrrec del mateix festival, que també assumirà els viatges dels membres de la companyia i una part de la despesa artística. El pressupost global de les actuacions a Estònia es troba al voltant d’uns 400.000 euros.

Òpera Catalunya participarà al Festival de Saaremaa a Estònia l’any 2024
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram