El jurat de la primera edició del Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat ha guardonat Outlier Media, de Detroit (Estats Units), en la categoria internacional, per “ser un bon exemple de com el periodisme de proximitat pot servir alhora per informar, involucrar i donar resposta a les necessitats de la ciutadania”.

El jurat ha valorat l’aposta del mitjà per “un periodisme de servei que escolta i interpel·la directament a les comunitats de Detroit”, així com el fet de “voler donar resposta a les seves necessitats”. El veredicte també destaca “la diversitat del seu equip, liderat per dones, els seus productes innovadors, l’excel·lència en el disseny de productes web, i l’ús de nous mètodes de comunicació per motivar la participació dels lectors”.

L’acte de lliurament dels guardons impulsats per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació se celebrarà el 19 de març a La Pedrera de Barcelona. Recollirà el guardó la directora executiva d’Outlier Media, Candice Fortman. Les altres dues categories del Premi, mitjans en llengua catalana i de la Unió Europea, es donaran a conèixer properament. La dotació és de 5.000 euros.

Casos d’èxits i ponències

Durant la jornada del Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat, els guardonats de cada categoria exposaran el seu cas d’èxit. L’objectiu és promoure les millors pràctiques professionals entre els editors i els periodistes de mitjans de proximitat dels territoris de parla catalana, i alhora adoptar una perspectiva europea i internacional adreçada a detectar les millors novetats en mitjans d’informació de proximitat.

La jornada també comptarà amb ponències d’Aurélie Rousseau, presidenta del Festival de l’Info Locale; Jason Gibbins, director del projecte Local News Partnerships de la BBC, i Neil Chase, membre de la Local Independent Online News. Els tres abordaran la situació dels mitjans de proximitat en els respectius països.

A més, també s’atorgaran dos reconeixements: un a la trajectòria d’una persona, projecte o empresa que s’hagi distingit pel seu servei rellevant als mitjans de proximitat; i l’altre a la qualitat de la publicitat en continguts de marca que aposti pels mitjans de proximitat.

El 1r Premi Internacional AMIC Mitjans de Proximitat programa experts de França, Gran Bretanya i EUA
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram