
L’entrenador català Pep Guardiola en l’acte a la Universitat de Manchester [Foto: University of Manchester]
“Manchester significa molt per a mi. He passat nou anys aquí i s’ha convertit en casa meva. La gent, la cultura, el meu increïble club de futbol, els meus companys… tot és molt especial per a mi i la meva família. Quan vaig arribar aquí el 2016, no sabia quant de temps hi passaria. La manera com aquesta ciutat m’ha acollit ho ha fet tot fàcil. El temps que he passat aquí ha estat preciós”, ha assegurat el tècnic de Santpedor.
Guardiola ha afegit que “soc coneixedor de la importància que té la Universitat de Manchester per a la nostra ciutat. És la seu de molta recerca i té una història de descobriments. Així que, sincerament, ser honorat d’aquesta manera per una institució tan estimada és una sensació increïble. Vull agrair a tothom del Manchester City el seu suport constant”.
El de Santpedor és distingit per la seva “extraordinària contribució a la ciutat” durant els nou anys dins i fora del camp
El professor Duncan Ivison, president i vicerector de la Universitat de Manchester ha reconegut que “Guardiola no va néixer a Manchester, però com jo i tants altres, la ciutat l’ha acollit i l’ha fet sentir com a casa. Aquesta benvinguda i la manera com Manchester et posa a prova és el motiu pel qual tanta gent sent una connexió profunda i de per vida amb la ciutat”.
Pep Guardiola va arribar al City el 2016 i durant aquest anys ha aconseguit sis títols de la Premier League i una Champions League, com a més rellevants. El lideratge de Pep no només ha elevat l’èxit del club, sinó que és un model d’excel·lència en el rendiment i millora contínua que ha inspirat líders fora del futbol.

Foto: University of Manchester
Manchester serà la ciutat convidada a la Mercè 2025