
‘The Triplets’ és la versió en anglès de ‘Les Tres Bessones’, que ha produït Brutal Media [Font: Catalan Films]
L’animació catalana torna al MIPTV, el mercat més rellevant per al contingut audiovisual global que arrenca aquest dilluns a Cannes. Ho fa de la mà del departament de Cultura de la Generalitat a través de la marca d‘internacionalització de l’audiovisual català, Catalan Films.
Així, 18 empreses i entitats catalanes dedicades als sectors de la producció, distribució, festivals i agents de vendes s’han acreditat per participar en el mercat. Té lloc fins al 16 d’abril i reunirà distribuïdors, productors, compradors i editors de programes i formats en una setmana de reunions planificades per l’organització, networking, tallers, presentacions i conferències.
Les empreses catalanes participants són Adrenalyn Media, Art Mood Entertainment, Brutal Media, Cesca Films, D’Ocon Films, Filmax, KaBoGa art & films, Mediacrest, Motion Pictures, Nuts Idea, Orkestra Studio, Peekaboo Animation, Planeta Junior, Serielizaos Fest, Televisió de Catalunya, The Mediapro Studio, VisionaTV i ZOOM Igualada.
En aquesta 58a edició del MIPTV, a més, Catalan Films ha organitzat un showcase centrat en sèries d’animació catalana, que inclou la presentació internacional de cinc projectes a la indústria internacional.
Els projectes amb segell català que es presenten a Cannes són Les Tres Bessones, de Brutal Media; Mironins, produïda per Cornelius Films, Walking the Dog, Wuji House i Peekaboo Animation; Agus i els monstres, de Motion Pictures; Els meus petits herois, de Peekaboo Animation i Croco Doc, de Nuts Ideas.