El grup dels guardonats en la vuitena edició dels Premis Llengua Nacional [Foto: cedida per Premis Llengua Nacional]

El mitjà radiofònic en català a la Catalunya del Nord Ràdio Arrels ha guanyat el VIII Premi Llengua Nacional i i s’ha atorgat una menció especial al portal digital en català ‘Andorra és Jove’. Els premis, impulsats per l’Associació Llengua Nacional, estan dotats amb 3.700 euros. Tenen l’objectiu de fer un reconeixement anual a projectes d’arreu dels Països Catalans que mostren un compromís “ferm” amb el català, segons apunten els responsables de la iniciativa.

En el discurs d’agraïment, Laura Manaut, presidenta de l’Associació Arrels, ha considerat el reconeixement, dotat amb 3.000 euros, “una llumeta que s’encén per a nosaltres, la part més desgraciada dels Països Catalans”.

El portal digital en català ‘Andorra és Jove’ rep una menció especial

Pel que fa a la menció especial, dotada amb 700 euros, ha estat per a ‘Andorra és Jove’, un espai digital que ofereix informació sobre l’actualitat andorrana “amb una mirada jove, propera i compromesa amb la qualitat periodística”. La seva representant, Martina Sopena, ha celebrat la menció i ha afirmat que “el futur de la llengua també és dels joves”,

En l’obertura de l’acte, la presidenta de l’Associació Llengua Nacional, Màriam Serrà, ha destacat que aquesta edició ha guanyat en nombre de candidatures rebudes. També ha alertat sobre la situació actual del català, que “continua en greu declivi”. Per això ha demanat posar-hi “remei urgent” i ha exigit la col·laboració de Govern, institucions, empreses i “la gent del carrer”.

Laura Manaut: “La tasca de Ràdio Arrels és essencial a la Catalunya del Nord per normalitzar la llengua a fora de les aules”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram