Concentrol, Toni Pons, i Freshly Cosmetics, premiats [Foto: Marta Vidal / ACN]

Freshly Cosmetics, Toni Pons i Concentrol han estat reconegudes per la Generalitat per la seva estratègia d’internacionalització, en el marc de la Setmana de la Internacionalització, organitzada per ACCIÓ. Les tres companyies catalanes han incrementat les vendes internacionals els últims dos anys gràcies a la digitalització.

D’una banda, Freshly Cosmetics (Reus) ha augmentat els ingressos internacionals un 528%, passant de 15 mercats a 36. Per la seva part, la marca de calçat Toni Pons (Girona), ha augmentat un 70% la seva facturació estrangera i s’ha posicionat digitalment a 50 països. Per últim, l’empresa de solucions químiques Concentrol (La Selva), present a 80 països, va incrementar un 34% les vendes internacionals el 2021.

En l’acte central de la Setmana de la Internacionalització, celebrat al World Trade Center (WTC) aquest dimecres, ACCIÓ ha guardonat aquestes tres empreses amb els nous premis Catalonia Trade Leaders, que busquen distingir projectes empresarials de sortida a l’exterior en un context global complex, a causa, entre d’altres, de la pandèmia i les conseqüències derivades de la guerra a Ucraïna.

Les exportacions catalanes equivalen al 33%
La jornada s’ha clausurat amb una intervenció telemàtica del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, que ha destacat que les exportacions catalanes “s’han consolidat com el motor econòmic del país”. Segons ha apuntat, equivalen a un 33% del PIB català. Una xifra que, en paraules del conseller, és de dimensió similar a la de països com Dinamarca, Suècia, Portugal o Finlàndia.

El titular d’Empresa i Treball també ha fet valdre que “malgrat tots els entrebancs” el 2021 va ser un “any de rècord” per a les exportacions, i ha subratllat les dades del 2022. Entre el gener i l’agost, les exportacions catalanes han registrat increments del 20%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram