Un tren d’alta velocitat amb els passatgers sortint dels cotxes amb les maletes [Foto: Gerard Escaich Folch / ACN]

Renfe operarà per primera vegada en solitari en el mercat internacional quan posi en marxa les rutes a Lió i Marsella en solitari després del trencament de l’aliança amb SNCF. La previsió és que els trens comencin a circular abans de l’estiu després que el passat 16 de gener iniciés les proves dels seus trens d’alta velocitat a territori francès.

Encara no es poden “concretar dates” per l’inici del servei, però amb aquest pas, l’operadora “treballarà en un país estranger”, segons ha explicat el gerent d’operacions de l’alta velocitat internacional de Renfe, Juan Ricardo Zambrana, en una atenció als mitjans de comunicació durant un viatge de proves entre Barcelona i Lió.

Renfe circularà des de Barcelona-Sants fins a Lió amb parades a Girona, Figueres-Vilafant, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes, i Valença TGV. L’altra línia que posarà en marxa abans de l’estiu anirà des de Madrid fins a Marsella passant per la capital catalana.

En total, quan el servei ja estigui en marxa, oferirà 28 circulacions setmanals per línia.

Renfe i SNCF recuperen quatre freqüències entre Catalunya i França
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram