
Els passatgers d’un vol de Girona per anar a Londres caminen cap a l’avió de Ryanair [Foto: Aleix Freixas / ACN]
La mànager de la companyia a l’Estat, Elena Cabrera, ha avançat que Ryanair posa aquest hivern 250.000 bitllets a la venda i que l’objectiu és continuar creixent a Girona amb l’horitzó d’arribar als 3 milions de passatgers el 2030. Això sí, Cabrera admet que l’augment de taxes que vol aplicar Aena als aeroports regionals pot ser un fre i tant ella com Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç reclamen a l’Estat que s’ho repensi.
Mateix nombre de rutes, però més freqüències i, per tant, més vols. L’aerolínia irlandesa de baix cost ha presentat la seva programació per a la temporada d’hivern a l’aeroport de Girona (que s’estén des del darrer cap de setmana d’octubre a finals de març).
Ryanair mantindrà nou rutes a l’aeroport Girona-Costa Brava aquest hivern però creixerà un 33% en freqüències fins arribar als 56 vols setmanals
Des de la terminal de Vilobí d’Onyar (Selva) Ryanair hi continuarà operant nou rutes. Això sí, en relació a l’hivern passat hi ha canvis. Perquè n’hi ha sis que es mantenen i tres que canvien. Les primeres són Brussel·les-Charleroi, Karlsruhe-Baden Baden, Cracòvia, Weeze-Düsseldorf, Pisa i Londres-Stansted. En canvi, a partir de novembre l’aerolínia ja no volarà a Màrraqueix, Belfast ni Birminghan; però per contra, sí que ho farà a Beni Mellal (Marroc), a Eindhoven (una ruta que ja havia ofert anteriorment) i a Wroclaw (on va començar a operar-hi aquest febrer).
Allò que creix, però, són les freqüències. En total, l’oferta s’incrementa un 33%, perquè es passa de les 21 de l’hivern passat a les 28 d’aquest any, cosa que es traduirà en 56 vols setmanals (el 2023 van ser-ne 42). La mànager de Ryanair a l’Estat ha destacat que la companyia continuarà tenint dos avions amb base a l’aeroport de Girona i que posarà a la venda 250.000 bitllets per a aquesta temporada d’hivern.
Elena Cabrera també ha destacat que l’objectiu de Ryanair és continuar creixent a Vilobí d’Onyar i que, dins el pla estratègic per als propers anys hi ha l’objectiu d’arribar als 3 milions de passatgers de cara al 2030 (l’any passat, des de l’aeroport de Girona se’n van transportar 1,7 milions). Cosa que, de retruc, es traduirà en un o dos avions més basats a la terminal.
Ryanair oferirà dos vols setmanals des de Reus a Dusseldorf