Foto: Solsona amb el llibre en anglès ‘The Valancourt Book of Horror Stories’ on s’inclou un dels seus textos [cedida]

Un dels capítols del llibre ‘Satèl·lits’ de l’escriptora Elisenda Solsona, d’Olesa de Montserrat, ha estat seleccionat pel recull “The Valancourt Book of Horror Stories”, un conjunt d’històries de terror publicades per l’editorial nord-americana Valancourt Books especialitzada en literatura gòtica i de terror.

El capítol seleccionat ha estat ‘Engranatges’, el primer dels vuit relats de “Satèl·lits”, que ha estat traduït a l’anglès per Mara Faye Lethem com a ‘Mechanisms’. “Quan vaig saber que havia estat seleccionat per aquest recull em vaig sentir molt afortunada. És com donar-li més vida a una part de ‘Satèl·lits’, ampliar lectors i lectores amb mirades diferents”, explica Solsona a Exterior.cat.

El conte situa l’acció en una estació d’esquí abandonada, on una parella d’homes s’encara als seus dilemes per descobrir si són compatibles. Tots els capítols de “Satèl·lits” estan connectats per la mateixa idea: la desaparició de la lluna i els efectes que això té en la naturalesa.

L’escriptora d’Olesa assenyala que “quan vaig tenir a les mans el recull tot i llegir-ho en anglès, sobretot el final del conte, vaig tenir la impressió que tot i canviant de llengua, el missatge i el joc de paraules continuava sent el mateix”.

CIÈNCIA-FICCIÓ EMOTIVA

‘Satèl·lits’ és el primer llibre de narrativa de l’escriptora d’Olesa de Montserrat, que va arribar a les prestatgeries la primavera del 2019 de la mà de l’editorial Males Herbes i que va guanyar el premi Imperdibles de Biblionauta. Abans, l’olesana ja havia estrenat els microcontes ‘Cirurgies’ (Voliana).

L’olesana considera que el seu gènere per excel·lència és el de “com una mena de ciència-ficció emotiva”. Així creu que en els seus llibres utilitza “el que és inquietant, pertorbador, com un element més de la quotidianitat, fins i tot com a motor de canvi, com a generador de sentiments”.

Solsona és llicenciada en Humanitats i Comunicació Audiovisual i té un Màster en Escriptura Cinematogràfica. Escriu amb un llenguatge planer, sense floritures, amb l’acció com a motor que atrapa el lector, un estil molt cinematogràfic. “Estic treballant ara és per una primera novel·la. Em costa pensar en una història llarga sense petits finals entremig, així que imagino els capítols com si fossin contes”, conclou.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram