
La consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret [Foto: Govern]
L’Eurocambra ha aprovat avui les recomanacions als Estats i a la Comissió Europea que s’inclouen en l’informe del comitè d’investigació sobre Pegasus i altres programaris de ciberespionatge.
Per a Serret, el toc d’atenció europeu a l’Estat espanyol “referma que cal investigar absolutament tots els casos fins ara acreditats –65, fins avui dia— en què s’ha utilitzat Pegasus” i insisteix que “cal que l’Estat posi tots els seus esforços per investigar-ho fins al fons amb una bona coordinació europea”, fins i tot implicant l’Europol, tal com recomana l’informe de Brussel·les.
Serret, sobre l’informe de l’Eurocambra que insta Espanya a investigar a fons el Catalangate: “És un pas endavant i en línia amb el que hem reivindicat des del Govern”
Precisament en el marc d’aquest viatge a Eslovènia, la titular d’Acció Exterior i Unió Europea ha pogut compartir amb la ministra de Justícia, Dominika Svarc Pipan, la necessitat de crear un marc comú en defensa de les llibertats i els drets humans arran del cas Pegasus.
Després del seu pas per Eslovènia, la consellera Serret es desplaçarà aquesta tarda a Àustria, concretament a la regió de Caríntia, on es reunirà amb el president del Parlament de Caríntia, Reinhard Rohr, amb consellers de l’Executiu del govern regional, i amb l’alcalde de la ciutat de Villach. Serret també visitarà la planta d’Infineon a Villach, una de les empreses de fabricació de semiconductors més importants del món.
La titular d’Acció Exterior i Unió Europea finalitzarà divendres el viatge a Àustria participant en l’acte d’obertura del 35è Aplec Internacional d’Adifolk, que té com a objectiu donar a conèixer la cultura popular catalana arreu del món.