Membres de Som Escola en una assemblea [Foto: Maria Aladern / ACN]

La plataforma Somescola ha denunciat la “instrumentalització” de les institucions europees i l’ús “partidista” de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu (PETI) per avaluar la immersió lingüística als centres educatius catalans. L’entitat ha criticat la “falta de parcialitat” dels eurodiputats que formen la missió, integrada per representants dels grups polítics del PP, Ciutadans i Vox. Sostenen que l’agenda de reunions ha exclòs “deliberadament” les federacions de famílies de l’escola pública i concertada. L’entitat assegura que el model d’escola catalana “no té res a amagar” i s’ha ofert a reunir-se amb qualsevol organisme que vulgui estudiar el model català.

La portaveu de FAPAES, Patri Sarrias, ha apuntat que l’agenda de la missió era “esbiaixada”. “S’han reunit amb sis famílies contràries a la immersió i han exclòs les federacions de l’escola pública i concertada, que representen milers de famílies”, ha criticat. Sarrias ha dit que el motiu pel qual no els hi han donat veu és que quedaria en evidència que la immensa majoria de famílies “no tenen cap mena de problema amb el català a l’escola”.

La plataforma sosté que la missió ha exclòs “deliberadament” les federacions de famílies de la pública i concertada

En aquest sentit, la portaveu ha indicat que es tracta d’una visita amb voluntat “propagandística” i no amb l’objectiu de conèixer el model d’immersió lingüístic català. “Veiem que és un debat ideològic que no està dins del debat educatiu”, ha afegit la portaveu de la Confederació Cristiana d’Associacions de Pares d’Alumnes de Catalunya (CCAPAC), Mar Pla.

En un manifest conjunt, les entitats que formen Somescola han assegurat que els partits que des de l’inici s’han oposat al model, veient que no tenen el suport suficient, “intenten imposar per la via judicial i mediàtica” la seva ideologia.

Tanmateix, l’entitat ha assegurat que les escoles catalanes estan “molt tranquil·les” i han estès la mà a qualsevol institució que vulgui estudiar el model d’immersió lingüística del territori. “És un model d’èxit que ha permès que independentment del teu origen la segregació lingüistica no existeixi”, ha defensat Pla. Somescola ha fet entrega als eurodiputats d’un plec de dades objectives. “Estem segurs que la veritat i els valors pedagògics prevaldran”, ha afegit la portaveu.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram