
Teresa Sanna ha estat la guanyadora de la tercera edició del Concurs [Foto: Plataforma per la Llengua]
Com a premi, Teresa Sanna enregistrarà un EP de sis cançons en català de l’Alguer a l’estudi Chicken Coop, l’organització d’un concert de presentació de l’EP a l’Alguer, així com la participació a la Jornada Algueresa de la Universitat Catalana d’Estiu (2025), a Prada de Conflent, organitzada de l’Obra Cultural de l’Alguer.
A més, els artistes seleccionats per a la fase final del CantAlguer participaran en concerts col·lectius de les festes de Sant Joan, Sant Miquel i Les Maries de l’any següent (2025).
Amb ‘Marina’, Teresa Sanna es va imposar a Lo Maquini i a Giuseppe Trudu en la final
En la gala final, la guanyadora va interpretar, a més, la cançó en alguerès ‘Lo Nassaiolo’, de Pasqual Gallo; Lo Maquini va versionar ‘Alabama’, d’Antonello Colledanchise; i Giuseppe Trudu va presentar ‘S’alça la lluna’ de Pino Piras.
La gala, que va presentar Lucia Nieddu, va comptar amb un convida especial: Gionta, guanyador amb Ricardo Pinna, de la segona edició del concurs, qui va presentar una selecció de temes del seu EP ‘Quan miraves lluny’.
Apropar l’alguerès als joves
CantAlguer és un concurs adreçat a joves cantautors de l’Alguer que vulguin participar mostrant les seves cançons en alguerès. Ideat del musicista alguerès Claudio Gabriel Sanna, CantAlguer té l’objectiu d’encoratjar els joves algueresos a cantar en català de l’Alguer i, al mateix temps, assegurar un futur a la producció de música algueresa, amb nous estils i amb música i textos.
El concurs té la col·laboració de la Delegació del Govern a Itàlia-Oficina de l’Alguer, de l’Obra Cultural de l’Alguer, del Centre Cultural Antoni Nughes – Escola de Alguerès, Revista Enderrock i la Universitat Catalana d’Estiu, i el patrocini del Municipi de l’Alguer i de la Fondazione Alghero.
L’Alguer celebrarà Sant Miquel reivindicant els lligams amb Catalunya