Font: ACN

Un llarg i càlid aplaudiment, i ovacions –no gaire habituals- entre el públic japonès. Així s’ha acomiadat de Tòquio l’estrena mundial de la nova producció de ‘Turandot’, de Puccini, amb escenografia d’Àlex Ollé i direcció musical de Kazuhi Ono, al capdavant de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. Ha comptat amb la presència de consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga.

El públic, que ha omplert les quatre funcions al New National Theater de la capital japonesa, ha sortit entusiasmat amb una producció on també participen tres cors i diversos solistes japonesos, al costat dels reputats Iréne Theorin i Teodor Ilincai. L’estrena de ‘Turandot’ s’emmarca en l’Olimpíada Cultural de Tòquio 2020, a la qual ha estat convidada l’OBC per girar durant cinc setmanes per diversos escenaris i ciutats del país.

La producció de ‘Turandot’ va debutar el dia 12 de juliol al Bunka Kaikan Tehatre, a Tòquio. I després de representar-se aquí tres dies consecutius, va fer el salt al New National Theatre (NNTT), el gran auditori operístic de la capital i el teatre del qual Kasushi Ono és director artístic. Com al Bunka Kaikan, totes les funcions al NNTT han exhaurit les localitats. I Tòquio no serà l’única ciutat que gaudirà d’aquesta estrena. Els propers 27 i 28 de juliol la producció es trasllada fins al Biwako Hall, a Otsu, i finalment arribarà al Bunka Art Theatre de Sapporo, els dies 3 i 4 d’agost per tancar la gira de l’OBC al Japó.

L’òpera, en versió concert, ja va servir per tancar la temporada de l’OBC a Barcelona, però al Japó s’ha estrenat amb la posada en escena d’Àlex Ollé (La Fura dels Baus) i ha comptat, a més, amb solistes de renom com Theorin o Ilincai, i talents locals com Eri Nakamura, en el lluït paper de la malaurada Liù en la cèlebre òpera inacabada de Puccini.

La gira de l’OBC inclou també dos programes simfònics al Bunka Kaikan de Tòquio el 31 de juliol, el composa d’una banda el ‘Concert per a 2 shamisens i orquestra’ de Fabià Santcovsky, obra d’encàrrec de l’OBC que es va estrenar a L’auditori al maig i que comptarà novament al Japó amb la participació dels prestigiosos Yoshida Brothers. De l’altra, completa el programa el ‘Preludi’ del primer acte de l’òpera ‘Ohengrin’ i ‘El sombrero de tres picos’ de Manuel de Falla, amb la mezzosoprano Marina Rodríguez-Cusí com a solista.

El segon programa de concerts (24 de juliol a Tòquio i 1 d’agost a Hiroshima) està constituït pel mateix concert de Santcovsky més la ‘Novena’ de Beethoven, amb la soprano Jennifer Wilson, la mezzo Estuko Kanoh, el tenor David Pomeroy i el baix Hidekazu Tsumaya, amb el cor de Tokyo Opera Singers.