La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement- ha realitzat un estudi que identifica 458 oportunitats de negoci per a empreses catalanes a més de 100 països. Un 20% d’aquestes noves oportunitats estan derivades de la Covid-19, vinculades a àmbits com l’e-commerce, la telemedicina o l’educació a distància.

El sector que ofereix més oportunitats al món per a les empreses catalanes és el de les ciències de la vida, que engloba la salut i els equipaments mèdics; la indústria farmacèutica, i la biotecnologia, segons l’estudi. Es preveuen oportunitats concretes en segments com ara els equipaments mèdics innovadors, les solucions per a la telemedicina o projectes d’R+D per al desenvolupament de productes farmacèutics, entre d’altres.

En segon lloc l’informe situa l’àmbit de la maquinària i els béns d’equip, la indústria 4.0 i la impressió 3D. Destaquen les oportunitats en maquinària relacionada amb la cadena de valor del sector alimentari (des del processament d’aliments fins al seu envasat), així com les solucions per a la transformació digital de la indústria. De fet, el tercer sector destacat a l’estudi és l’agroalimentari, que agrupa diferents segments en àmbits com els sistemes agrícoles, els productes gurmet i l’alimentació saludable.

D’altra banda, l’informe d’ACCIÓ també identifica els principals mercats prioritaris per a l’expansió dels productes catalans. Així, la majoria d’oportunitats es concentren a l’Àsia (prioritzant països com la Índia, Indonèsia i el Vietnam), Europa (Rússia, França i Alemanya) i Àfrica (Kenya, Ghana i Etiòpia).

El resultat d’aquest índex es contrasta finalment amb la xarxa d’Oficines Exteriors de Comerç i Inversions d’ACCIÓ. Per tant, reflecteix la combinació d’una anàlisi tan qualitativa com quantitativa.

EXPANSIÓ DURANT LA PANDÈMIA

Les 40 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ al món han donat suport a la internacionalització de 740 empreses durant el primer semestre d’enguany, xifra que suposa un increment del 13% en comparació amb el mateix període de l’any anterior.

En total, durant els primers sis mesos de l’any, les oficines d’ACCIÓ han acompanyat 1.220 projectes d’innovació internacional i d’exportació de productes o serveis a nous mercats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram