[Foto: Rodion Kutsaiev a Unsplash]

El projecte Tourbit, en què participen vuit socis europeus, ha facilitat la transformació digital de catorze companyies catalanes turístiques. Amb una inversió total de 112.000 euros, cofinançats pel programa COSME de la Unió Europea, s’han dut a terme iniciatives relacionades amb la digitalització de processos interns, la relació amb els clients i la presència en línia, així com la millora de productes o serveis a partir de tecnologies digitals.

Aquest programa ha entregat 8.000 euros a casa empresa que ha desenvolupat un projecte de digitalització i se n’han beneficiat establiments d’allotjament turístic i agències de viatges i operadors turístics. Quant als perfils dels beneficiaris, el 71,5% són microempreses, el 21,4%, petites empreses i el 7,1%, mitjanes empreses.

Les companyies que han rebut aquest ajut financer són Turismo Vivencial; Hanaley; Pol Viatges; Outdoor Adventour; Viatges Intergavà; Runtheworld; Nautic Ocean; Aethnic; Travelfy Creadores de Recuerdos; Inout Hostel; Cerdanya Ecoresort; Hotel Ohla Barcelona; Sweet Accommodations; i Fox House.

L’Agència Catalana de Turisme, la cambra de Comerç de Barcelona, Paris & Co, ARCTUR, el clúster hospitality.brussels, el Clúster de Turisme d’Islàndia, la Universitat de Ciències Aplicades de Lapònia de Finlàndia i el Centre d’Innovació Turística NEST de Portugal són els socis principals de Tourbit, un projecte enfocat a impulsar l’adopció de la digitalització i la innovació. Tot plegat, per tal d’empoderar les petites i mitjanes empreses turístiques i aconseguir que siguin més resilients i competitives.

La conferència final d’aquest projecte tindrà lloc en el marc del Mobile World Congress, l’1 de març, i les inscripcions per a assistir-hi són encara obertes.

La UAB lidera un projecte europeu de laboratoris oberts
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram