Foto: GM Foods

L’empresa GM Food, amb seu a Vilamalla (Alt Empordà), a través del Mic Food Trading (MIC), la seva filial a la Xina, ha iniciat el 2019 potenciant l’exportació de vins espanyols a Àsia. Ho ha fet amb un pack especial de marca pròpia, Viaje de Solecito, coincidint amb la celebració de l’Any Nou Xinès 2019.

El Viaje de Solecito inclou sis referències de DOs espanyoles, i diferents tipologies de vi: DOQ la Rioja, Ribera del Duero, DO Toro i DO Moncayo, els quatre negres, un blanc de DO Rueda i un DO Navarra rosat. Dos dels vins d’aquesta gamma (El Rueda i El Rioja) han estat reconeguts amb el guardó Zarcillo de plata.

L’assortiment ofereix un producte d’alta qualitat a bon preu i que pretén posicionar els productes espanyols a la Xina que s’ha fixat GM Food. Després d’aquest primer test de mercat, la companyia té l’objectiu d’ampliar l’exportació de vins a la Xina, com un dels productes clau per a aquest país juntament amb la fruita i el menjar per a animals.

GM Food va constituir la seva filial MIC, una societat amb personal propi a la Xina, i que té la seu a Xangai. El pla de negoci d’exportació a la Xina de l’antic Grup Miquel preveu l’expansió durant els propers anys i la seva consolidació en el 2022 amb l’objectiu d’assolir els 150 milions d’euros anuals de facturació.