
La consellera d’Economia i Empresa, Alícia Romero [Foto: ACN]
En la seva compareixença a la comissió d’Economia del Parlament, Romero ha conclòs que les empreses “no estan veient afectacions” després de la moratòria de 90 dies fixada per Donald Trump, però ha defensat que el Govern ha d’estar preparat. La consellera ha allargat la mà als grups per crear un grup de treball i acordar les mesures que es vagin posant en marxa per combatre els aranzels.
La consellera Romero ha augurat que la política aranzelària de Trump acabarà sent un “problema” i que les empreses “patiran”. Així i tot, ha llançat un missatge de tranquil·litat perquè els aranzels agafen Catalunya en un “bon moment econòmic”. “De moment no veiem canvis rellevants en les previsions de creixement. Hi ha incertesa, però l’economia catalana és robusta”, ha afegit.
Un pla que mobilitzarà 1.500 milions d’euros
El Govern va aprovar el 15 d’abril passat el pla contra els aranzels dels EUA que mobilitzarà 1.500 milions d’euros. Les ajudes es divideixen en cinc àmbits: 900 milions en préstecs i crèdits de l’Institut Català de Finances (ICF); 300 milions en diferents línies de suport a fons perdut, especialment al sector agroalimentari (oli i el vi); 150 milions a fons d’inversió i capitalització per “enfortir” els mecanismes d’entrada al capital de les companyies, a través de l’ICF i Avançsa; i 130 milions en assessorament i acompanyament amb la reorientació de la xarxa d’oficines d’ACCIÓ.
Tal com ha recordat la consellera d’Economia, 300 dels 1.300 milions del segon suplement de crèdit que ha aprovat aquest dimarts el Govern es destinaran al pla contra els aranzels, com s’ha pactat amb ERC.
El pla del govern d’Illa per combatre els aranzels de Trump