
Font: SciTech DiploHub
Una delegació formada per representants de les dotze universitats catalanes, SciTech DiploHub, l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) participen a la 31a edició del Congrés de l’Associació Europea d’Educació Internacional (EAIE) que té lloc a Hèlsinki (Finlàndia).
El congrés gira al voltant de la internacionalització de la formació superior i l’intercanvi i col·laboració entre les universitats i centres de recerca més punters d’Europa. Les institucions catalanes i alemanyes intercanvien visions sobre diplomàcia científica i el paper de les universitats en els grans reptes globals.
El director executiu de SciTech DiploHub, Alexis Roig, ha presentat la jornada Diplomàcia científica i educació superior: unint forces per afrontar els grans reptes globals’. Els ponents han intercanviat visions sobre el paper de l’educació superior en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i han compartir els plans d’acció de Catalunya i Alemanya en matèria de diplomàcia científica i cooperació universitària.
Desafiaments mundials com el canvi climàtic, l’impacte de la intel·ligència artificial en la democràcia
i els drets humans o la regulació de l’edició genètica, requereixen col·laboracions acadèmiques a
gran escala. Roig ha subratllat que “les universitats adopten nous rols i àmbits d’actuació més enllà de la formació com ara la creació de xarxes universitàries internacionals, l’intercanvi de bones pràctiques i polítiques educatives, la transferència a la indústria de projectes d’innovació orientats a missions regionals i internacionals”.
Roig ha presentat a Hèlsinki el projecte Barcelona Alumni, la xarxa global de científics, investigadors
i tecnòlegs formats a Barcelona i establerts a l’estranger. Barcelona acollirà el 2020 la EAIE, la fira d’educació superior més important d’Europa, que aquesta setmana aplega a Hèlsinki 6.000 professionals de més d’un centenar de països.